Autismisäätiöllä on käytössä palvelunumero. Numerosta vastataan maanantaisin klo 12.00–15.00. ja keskiviikkoisin klo 9.00-12.00. Palvelunumero: 030 450 4500
(puhelun hinta: mobiili aloitusmaksu 8,35 senttiä /puhelu + 16,69 senttiä /min tai kiinteä verkko aloitusmaksu 8,35 senttiä /puhelu + 6,91 senttiä /min)
Autismisäätiö tarjoaa monenlaisia palveluita. Tarjolla on päivätoimintaa, joka tukee osallistumista sosiaaliseen ja yhteiskunnalliseen toimintaan.Työpalvelumme auttavat tunnistamaan omia vahvuuksia. Voimme myös pohtia yhdessä tavoitteita työllistymiselle. Apua on saatavilla työpaikan etsimiseen, työhaastatteluihin ja työn aloittamiseen.
Lisäksi tarjoamme asumispalveluita. Tukiasuminen tarkoittaa, että ihminen asuu omassa kodissa ja saa kotiin apua. Ympärivuorokautinen asuminen tarkoittaa sitä, että apua on saatavilla mihin aikaan vain. Asumisvalmennuksen avulla voi kokeilla, miltä tuntuu asua omassa kodissa. Asumisvalmennus tarjoaa apuja arkeen.
Valmennamme autismikirjon ihmisiä opintoja ja töitä varten. Tarjoamme kuntoutuspalveluita. Neuvomme esimerkiksi seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Autismisäätiön asiakkaana on myös mahdollista viettää aikaa eläinten kanssa. Eläintenhoito on osa kuntoutusta. Asiakkaana voit esimerkiksi hoitaa hevosia tai harjoitella erilaisia asioita koirien kanssa. Lipon maatilalla tehdään metsätöitä, puutarhatöitä ja metsäretkiä. Rohkaisemme asiakkaitamme kokeilemaan myös taiteen tekemistä. Taiteen avulla voi purkaa vaikeitakin asioita ja ilmaista omaa persoonaa muille.